PopDrama 2016

EN | PopDrama is a project aims at supporting the circulation of European dramaturgy by selecting 4 playwriting that will be toured as staged readings in 4 Countries and 8 playwriting that will be circulated in English. Calls for playwriting at national level will select the drama to be translated in other partners’ languages and then circulated among European theatres. In order to guarantee a good quality level of the selected playwrights, a panel of experts will be committed for each Country.

The project involved four european institute: Centro Diego Fabbri (Forlì), University of Wolverhampton (Great Britain), University of Arts Targu Mures (Romania), and Fundacion CajaGranada (Spain).

This year the italian promoter of the contest, estabilish a competition for designing a modular product, that will be offer to the Theatre public. The object should be modular, made with safe-materials and cheap.

The first project was a graphic design work. I designed a bookmarks with the date of the drama lectures. It was given at the fist PopDrama meeting. 

The final and winner project was a lantern, with the PopDrama logo carved on 2 faces and the Popdrama logo printed on the other 2 faces. The lantern was product with fireproof forex material.
The lantern can be used with a candle inside or like a vase.

Have been produced 1500 lanterns, that they will be offer to the jury in each european cities join the PopDrama contest.

 

IT | Il progetto europeo PopDrama é un Premio Internazionale di Nuova Drammaturgia su scala Europea.
Il Centro Diego Fabbri ha già curato e promosso a livello nazionale tre edizioni del Premio di Scrittura Teatrale intitolato a Diego Fabbri, al fine di valorizzare la drammaturgia, la creatività di artisti emergenti e la circuitazione delle opere teatrali. Pop Drama è a tutti gli effetti una speciale riedizione internazionale del Premio, approvata dalla Commissione Europea per favorire le medesime dinamiche di partecipazione e creatività, in un contesto di scambio multiculturale e formazione dello spettatore.

 Il progetto si svolge da dicembre 2015 a febbraio 2017 e coinvolge altri tre soggetti partecipanti: l’Università di Wolverhampton (Gran Bretagna), l’Università d’Arte Targu Mures (Romania) e la Fundacion CajaGranada (Spagna).

Quest’anno gli organizzatori italiani del progetto hanno istituito un concorso per creare un gadget componibile, da distribuire durante le serate per fidelizzare lo spettatore. L’oggetto doveva essere componibile, realizzato in materiali sicuri e economico.

Il primo lavoro che ho realizzato è stato un segnalibro da consegnare agli studenti al primo incontro.

Il progetto finale è invece una lanterna ad incastri, che riporta su due facce il logo stampato PopDrama e sulle altre due il logo PopDrama intagliato. Il materiale di realizzazione è un forex ignifugo. La lanterna può essere usata come lanterna con una candela o come vaso. 

Sono stati prodotti circa 1500 pezzi e distribuiti in tutte le capitali europee che hanno aderito a PopDrama.